Τετάρτη 22 Ιουλίου 2009
Ι΄ Διάλογος Ερμή – Elzin
Ερμής λέει:
Ζούμε βιολογικά, ή ψυχολογικά και όχι λογικά. Στη λογική υπάρχει προσπάθεια και πόνος.
Η λογική έχει συναίσθηση του εαυτού της, το ίδιο και η ηθική, που δεν είναι παρά η εφαρμογή της λογικής στα γεγονότα της ζωής.
Ένας ηθικός άνθρωπος κάνει έργα αξιέπαινα, αλλά δεν τα λησμονεί ούτε στιγμή και συχνά αναμένει μελλοντική ανταμοιβή.
Να είσαι κενός και διαυγής, χωρίς να παράγεις σκέψεις από τα μέσα, ούτε να προσλαμβάνεις πράγματα από έξω, πάντοτε ατάραχος, αλλά ανταποκριτικός.
Elzin λέει:
Ο άνθρωπος ξεκινάει το ταξίδι της ζωής του, σαν παιδί με μία πρωτογενή αθωότητα και κενότητα. Βλέπει τα βουνά σαν βουνά και τα ποτάμια σαν ποτάμια. Οι πεταλούδες… είναι πεταλούδες.
Όμως δεν θα μείνει πολύ έτσι μέσα στο πλαίσιο της συνύπαρξης με άλλους ανθρώπους και σε μια κοινωνικοποίηση που θα συναντήσει εκ των προτέρων δεδομένη για αυτόν.
Ανάλογα με την χρονική στιγμή που θα γεννηθεί, η αντίληψη του θα επηρεαστεί από τον τόπο και τις συνθήκες που θα τον καθορίσουν και ως ένα σημείο θα τον διαμορφώσουν.
Έτσι θα αναζητήσει το νόημα και θα αμφισβητήσει τα βουνά αν είναι βουνά και τα ποτάμια. Θα ψάξει να βρει τι είναι οι πεταλούδες δίνοντας διάφορες ερμηνείες και βρισκόμενος πολλές φορές σε αβεβαιότητα και αντιπαράθεση με άλλους για το… ”είναι” των πεταλούδων.
Όμως προχωρώντας ίσως να διαπιστώσει πως τελικά τα βουνά είναι βουνά, το ίδιο και τα ποτάμια και οι πεταλούδες και είναι …τόσο όμορφα!
Με αυτόν τον τρόπο επιστρέφει στην αμεσότητα και στην απλότητα.
Αλλά, είναι μια Επιστροφή και ένα Ταξίδι που είναι υποχρεωμένος να κάνει με κάποιο κόστος και πόνο, γιατί δεν μπορεί να κερδίσει αλλιώς την κατανόηση.
Το βιολογικό είναι σημαντικό μέρος του ανθρώπου και το μοιράζεται με τα άλλα ζώα του πλανήτη.
Το ηθικό όμως είναι πολύ σπουδαίο γιατί το μοιράζεται με ανθρώπους και εμπεριέχει την Λογική σαν νοητική διαδικασία και συνείδηση ανωτάτου επιπέδου, Εμπειρία, Διερεύνηση, Συμπεριεκτικότητα, Επιλογή, Διάκριση και Κατανόηση.
Σημείωση Ερμή: Αν και κάθε διάλογος, γενικά μπορεί να κατανοηθεί από μόνος του, θα βοηθούσε πολύ τον αναγνώστη να παρακολουθήσει χρονολογικά τους διαλόγους. Ορισμένα θέματα που τίθενται υπό μορφή ερωτήσεων απαντώνται στον νεότερο χρονολογικά διάλογο.
Ζούμε βιολογικά, ή ψυχολογικά και όχι λογικά. Στη λογική υπάρχει προσπάθεια και πόνος.
Η λογική έχει συναίσθηση του εαυτού της, το ίδιο και η ηθική, που δεν είναι παρά η εφαρμογή της λογικής στα γεγονότα της ζωής.
Ένας ηθικός άνθρωπος κάνει έργα αξιέπαινα, αλλά δεν τα λησμονεί ούτε στιγμή και συχνά αναμένει μελλοντική ανταμοιβή.
Να είσαι κενός και διαυγής, χωρίς να παράγεις σκέψεις από τα μέσα, ούτε να προσλαμβάνεις πράγματα από έξω, πάντοτε ατάραχος, αλλά ανταποκριτικός.
Elzin λέει:
Ο άνθρωπος ξεκινάει το ταξίδι της ζωής του, σαν παιδί με μία πρωτογενή αθωότητα και κενότητα. Βλέπει τα βουνά σαν βουνά και τα ποτάμια σαν ποτάμια. Οι πεταλούδες… είναι πεταλούδες.
Όμως δεν θα μείνει πολύ έτσι μέσα στο πλαίσιο της συνύπαρξης με άλλους ανθρώπους και σε μια κοινωνικοποίηση που θα συναντήσει εκ των προτέρων δεδομένη για αυτόν.
Ανάλογα με την χρονική στιγμή που θα γεννηθεί, η αντίληψη του θα επηρεαστεί από τον τόπο και τις συνθήκες που θα τον καθορίσουν και ως ένα σημείο θα τον διαμορφώσουν.
Έτσι θα αναζητήσει το νόημα και θα αμφισβητήσει τα βουνά αν είναι βουνά και τα ποτάμια. Θα ψάξει να βρει τι είναι οι πεταλούδες δίνοντας διάφορες ερμηνείες και βρισκόμενος πολλές φορές σε αβεβαιότητα και αντιπαράθεση με άλλους για το… ”είναι” των πεταλούδων.
Όμως προχωρώντας ίσως να διαπιστώσει πως τελικά τα βουνά είναι βουνά, το ίδιο και τα ποτάμια και οι πεταλούδες και είναι …τόσο όμορφα!
Με αυτόν τον τρόπο επιστρέφει στην αμεσότητα και στην απλότητα.
Αλλά, είναι μια Επιστροφή και ένα Ταξίδι που είναι υποχρεωμένος να κάνει με κάποιο κόστος και πόνο, γιατί δεν μπορεί να κερδίσει αλλιώς την κατανόηση.
Το βιολογικό είναι σημαντικό μέρος του ανθρώπου και το μοιράζεται με τα άλλα ζώα του πλανήτη.
Το ηθικό όμως είναι πολύ σπουδαίο γιατί το μοιράζεται με ανθρώπους και εμπεριέχει την Λογική σαν νοητική διαδικασία και συνείδηση ανωτάτου επιπέδου, Εμπειρία, Διερεύνηση, Συμπεριεκτικότητα, Επιλογή, Διάκριση και Κατανόηση.
Σημείωση Ερμή: Αν και κάθε διάλογος, γενικά μπορεί να κατανοηθεί από μόνος του, θα βοηθούσε πολύ τον αναγνώστη να παρακολουθήσει χρονολογικά τους διαλόγους. Ορισμένα θέματα που τίθενται υπό μορφή ερωτήσεων απαντώνται στον νεότερο χρονολογικά διάλογο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου