Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011
Zεν (Δ΄)
Η δεύτερη ευγενική αλήθεια, αναφέρεται στο αίτιο της απογοήτευσης, (προσκόλληση), βασισμένη στην άγνοια, ασυνειδησία.
Είναι η κατάσταση του νου, όταν βρίσκεται υπνωτισμένος, ή «μαγεμένος» από τον φαινομενικό υλικό κόσμο,
- Με αποτέλεσμα να θεωρεί τον κόσμο των πραγμάτων και των γεγονότων σαν τον κόσμο της πραγματικότητας.
Σ’ ένα ακόμη βαθύτερο επίπεδο πρόκειται για την απουσία αυτογνωσίας, την απουσία της συνειδητοποίησης ότι,
- Κάθε προσκόλληση αποδεικνύεται αργά ή γρήγορα μια μάταιη προσπάθεια.
Όποιος όμως κατέχει την αυτογνωσία δεν βλέπει καμία δυαδική σχέση ανάμεσα στον εαυτό του και τον εξωτερικό κόσμο.
Η δράση του κύκλου της γέννησης και του θανάτου, ονομάζεται εξαρτημένη δράση.
Πρόκειται για δράση που προκύπτει από κάποιο αίτιο και αναζητά πάντα ένα αποτέλεσμα, είναι δηλαδή ο τύπος της δράσης που απαιτεί πάντα κι άλλη δράση.
Ο άνθρωπος υπόκειται στο κάρμα, (δράση – αποτέλεσμα), όταν αντιμετωπίζει τον κόσμο με τέτοιο τρόπο,
- Ώστε η λύση κάθε προβλήματος που τον απασχολεί να δημιουργεί καινούργια προβλήματα,
- Και η απόκτηση ελέγχου πάνω σ’ ένα πράγμα να παράγει την ανάγκη ελέγχου πάνω και σε άλλα πράγματα.
Προσπαθεί διαρκώς να παγιδέψει τον κόσμο μέσα στην παγίδα, όπου ο ίδιος είναι παγιδευμένος.
A.Watts
Είναι η κατάσταση του νου, όταν βρίσκεται υπνωτισμένος, ή «μαγεμένος» από τον φαινομενικό υλικό κόσμο,
- Με αποτέλεσμα να θεωρεί τον κόσμο των πραγμάτων και των γεγονότων σαν τον κόσμο της πραγματικότητας.
Σ’ ένα ακόμη βαθύτερο επίπεδο πρόκειται για την απουσία αυτογνωσίας, την απουσία της συνειδητοποίησης ότι,
- Κάθε προσκόλληση αποδεικνύεται αργά ή γρήγορα μια μάταιη προσπάθεια.
Όποιος όμως κατέχει την αυτογνωσία δεν βλέπει καμία δυαδική σχέση ανάμεσα στον εαυτό του και τον εξωτερικό κόσμο.
Η δράση του κύκλου της γέννησης και του θανάτου, ονομάζεται εξαρτημένη δράση.
Πρόκειται για δράση που προκύπτει από κάποιο αίτιο και αναζητά πάντα ένα αποτέλεσμα, είναι δηλαδή ο τύπος της δράσης που απαιτεί πάντα κι άλλη δράση.
Ο άνθρωπος υπόκειται στο κάρμα, (δράση – αποτέλεσμα), όταν αντιμετωπίζει τον κόσμο με τέτοιο τρόπο,
- Ώστε η λύση κάθε προβλήματος που τον απασχολεί να δημιουργεί καινούργια προβλήματα,
- Και η απόκτηση ελέγχου πάνω σ’ ένα πράγμα να παράγει την ανάγκη ελέγχου πάνω και σε άλλα πράγματα.
Προσπαθεί διαρκώς να παγιδέψει τον κόσμο μέσα στην παγίδα, όπου ο ίδιος είναι παγιδευμένος.
A.Watts
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου